Analiza polskiego rynku motoryzacyjnego

26Analiza polskiego rynku motoryzacyjnego jest dosyć prosta, choć w ostatnim czasie zaszło tutaj wiele adekwatnych zmian jakie wpłynęły korzystnie na jego stabilizację, oraz jednocześnie generowanie w tym aspekcie znacznie innych potrzeb. Oczywiście przyjęło się, iż nasz rynek motoryzacyjny nie jest atrakcyjny chociażby dla nowych producentów samochodów osobowych, jacy przez długi czasu omijali nas szerokim łukiem. Fiat, Opel, Ford oraz kilka innych marek motoryzacyjnych prowadziła pewne działania już na przestrzeni lat 90tych, jednak dopiero od ponad dekady można dostrzec pojawienie się firm, koncernów oraz marek zupełnie nowych, niekiedy luksusowych i prestiżowych. Rynek motoryzacyjny się zmienia w pozytywnym tego słowa znaczeniu, dostrzegają to przede wszystkim zagraniczne firmy, które z racji korzyści oraz zalet przenoszą tutaj część swoich działań a nawet inwestują na szeroką skalę. Widać zatem, iż przyszłość rynku motoryzacyjnego nie jest w najbliższym czasie zagrożona a raczej będziemy świadkami jego jeszcze większego rozwoju.