Jak branża motoryzacyjna zareagowała na kryzys

43Jak branża motoryzacyjna rzeczywiście zareagowała na światowy kryzys gospodarczy? Przede wszystkim w bardzo niekorzystny w wielu przypadkach sposób, mianowicie podejmując zbyt pochopne posunięcia w aspekcie prowadzenia ryzykownych działań. Branża motoryzacyjna nie była dodatkowo przygotowana na zastój a tym bardziej tak poważny i długo trwający kryzys, choć oczywiście niektóre firmy nie odczuły go w tak dużym stopniu jak zakładano na samym początku. Fuzje, przejęcia a nawet upadek niektórych zakładów typowo produkcyjnych stał się faktem, setki tysięcy ludzi na całym świecie straciło pracę a branża motoryzacyjna nie mogła przez długi czas wyjść na przysłowiową prostę. Pojawienie się kilku inwestorów pozwoliło na przetrwanie niektórych firm, marek oraz koncernów a tym bardziej dofinansowanie ich ze strony państwa spotkało się z pozytywnym co do tego efektem. Ciekawie zachowali się niektórzy producenci samochodów osobowych, którzy postanowili wejść na nowe oraz nieznane dla nich dotychczas rynki zbytu.