Opel wraz z nowym dyrektorem przystąpił do zdobywania światowych rynku zbytu

179Opel dosyć długo pozostawał w cieniu konkurencji, nie tylko rodzimej ale również wielu innych europejskich producentów, i choć posiadał odpowiednie predyspozycje, zaplecze, doświadczenie i niekiedy wręcz prestiż, to jednak nie mógł wyjść poza pewien szereg. Oczywiście było to spowodowane nijako nietrafnymi pomysłami, a raczej brakiem czegoś innowacyjnego w kolejnej odsłonie Corsy czy Astry, jakie z wielu powodów także powyższych zamiast przynosić zyski zaczęły generować straty. Doszło do sytuacji, iż Opel jako jedna z najbardziej kluczowych na światowych rynkach motoryzacyjnych marek, kończyła kolejne lata z najgorszymi w historii swojej działalności wynikami finansowymi. Niemal natychmiast wdrożono jednak odpowiedni plan działania a ratunkiem na całe zło, ma być nowy dyrektor tej firmy który wcześniej zarządzał marką Audi oraz Lamborghini i trzeba przyznać robił to w dobry sposób. Dzięki jego pierwszym propozycjom wrócono do prac nad reaktywacją kilku ciekawych projektów, a Opel Calibra czy odnowiona Zefira to tylko część z nich.