Orientalne rynki zbytu, stały się szansą dla wielu producentów luksusowych i sportowych samochodów osobowych

176Orientalne rynki zbytu, stały się szansą dla wielu producentów luksusowych oraz sportowych samochodów osobowych, zaskoczeniem może być fakt, iż większość z nich miała problem z utrzymaniem odpowiedniej sprzedaży na skalę europejską. Oczywiście nie powinno to nikogo zaskakiwać, w momencie pojawienia się informacji o kryzysie gospodarczym jaki bez wątpienia pozostawił ogromne piętno na branży i rynku motoryzacyjnym, wiele osób wstrzymało się z zakupem nowego auta. Doszły do tego względy ekonomiczne oraz długofalowo na samym początku zapowiadany trend, którego najważniejszym oraz podstawowym założeniem było wdrażanie planu oszczędnościowego przez każdego z nas. Wtedy luksusowe oraz sportowe marki znalazły pewnego rodzaju wyjście z tej jakże trudnej dla nich sytuacji i przeniosły się tam, gdzie dostrzegano nadzieję na rosnący popyt, czyli w stronę orientalnych i bliskowschodnich krajów. Szybko okazało się, iż to posunięcie ma uzasadniony sens jednocześnie już pierwsze informacje oraz dane o wynikach sprzedaży napawały optymizmem.