Toyota jest uznana za najbardziej wartościową i cenną markę

181Toyota została uznana za najbardziej wartościową oraz cenną markę, nie byłoby w tym niczego dziwnego gdyby nie fakt, iż kolejny raz piastuje pozycję lidera w owym zestawieniu. Oczywiście nie powinno to jednak nikogo zaskakiwać, zwłaszcza osoby powiązane z branżą motoryzacyjną, jakie dostrzegają powolne zmiany największych koncernów ukierunkowane w stronę dominacji poszczególnych rynków zbytu. Można powiedzieć, że Toyota największą konkurencję ma w sektorze samochodów osobowych jednak i tutaj wypracowała sobie znacznie lepszą niż pozostała konkurencja pozycję wyjściową, dominuje w sprzedaży aut typowo hybrydowych i to na całym świecie. Toyota jako jedna z nielicznych marek na przestrzeni ostatnich lat nie uczestniczyła w żadnych większych aferach, nie zanotowała również wpadki zbliżonej chociażby do Mitsubishi, a co najważniejsze systematycznie i powoli realizowała swoją strategię działania. Nie jest również tak, iż Toyota sama w sobie bazuje wyłącznie na doświadczeniu czy dotychczasowej spuściźnie, to jeden z tych producentów dla którego dążenie do najnowszych technologii i innowacyjnych rozwiązań jest czymś wręcz oczywistym.